مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی از اختصاص ۶۶ میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق ذخیره ارزی و بودجه مجتمع های آبرسانی روستایی به استان خبر داد.
کد خبر: ۴۴۳۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶ 18 June 2017
سید علی اکبر بسکابادی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال از محل اعتبارات صندوق ذخیره ارزی ۳۰۰ میلیون دلار برای شرکت‌های آب و فاضلاب روستایی در نظر گرفته شده است، اظهارکرد: از این محل سهم استان خراسان جنوبی برای آبرسانی به روستاها ۳۰ میلیارد تومان است.

وی سهم استان از محل اعتبارات صندوق ذخیره ارزی در سال گذشته را ۳۸ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با تخصیص این اعتبار مشکلات آبرسانی ۶۴ روستا حل شد.

 وی اظهار امیدواری کرد به زودی اعتبارات سال جاری ابلاغ شود و کار آبرسانی به روستاها انجام شود.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی همچنین به ردیف اعتباری مجتمع‌های آبرسانی روستایی در قانون بودجه اشاره کرد و بیان کرد: سال گذشته مجموع بودجه این ردیف ۳۵۰ میلیارد تومان بوده است که سهم خراسان جنوبی ۱۰ میلیارد تومان بود.

بسکابادی  با بیان اینکه در سال جاری از این محل یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاها در کشور پیش بینی شده است، عنوان کرد: حداقل سهم استان ۳۶ میلیارد تومان به میزان سه درصد این اعتبارات است.

وی با بیان اینکه ۱۰ درصد اعتبارات تملک و دارایی استانی نیز بر اساس مصوبه مجلس در سال ۹۴ باید به آبرسانی روستاها اختصاص یابد، افزود: درصورت تخصیص این اعتبار می توانیم مشکل آب شرب و بهداشتی ۹۳ روستای استان را حل کنیم.

اجرای طرح ملی فاضلاب در ۸ روستای خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی در ادامه به اجرای طرح ملی فاضلاب روستایی اشاره کرد و گفت: ۱۷۹ میلیون یورو تسهیلات از محل بانک توسعه اسلامی برای اجرای طرح ملی فاضلاب در سال جاری اختصاص یافته است.

 وی با بیان اینکه طرح ملی فاضلاب امسال برای ۱۸۰ روستای کشور اجرا می شود، گفت: سهم خراسان جنوبی از این تعداد هشت روستا است.

 وی با بیان اینکه پیمانکار و مشاوران اجرای این طرح انتخاب شده اند، گفت: این وام تخصیص یافته و از اوایل تیرماه امسال عملیات نقشه‌برداری برای اجرای طرح در هشت روستای استان آغاز می شود.

 به گفته وی این طرح در روستاهای دهک در نهبندان، چنشت در سربیشه،  زول در قاین و مجتمع فاضلابی خانیک، یگی، مجد، مورستان و رقه اجرا می‌شود.

بسکابادی همچنین به واگذاری حدود ۳ هزار انشعاب جدید آب در سطح روستاهای اشاره کرد و گفت: اصلاح و بازسازی ۹۹۵ انشعاب نیز انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی عنوان کرد: همچنین طی این مدت ۱۱۷ مورد از انشعابات بلا استفاده نیز قطع و جمع آوری شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار