مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: قاچاقچیان کالا و ارز طی سال گذشته در استان به ۲۹۶ میلیارد و ۸۶۲ میلیون ریال جریمه محکوم شدند.
کد خبر: ۴۴۷۸۰۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹ 25 June 2017
منصور انصاری ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: اداه کل تعزیرات حکومتی در استان دارای دو شعبه بدوی در مرکز استان و یک شعبه قاچاق و دو شعبه تایید نظر است.

وی با بیان اینکه در چهار شهرستان نهبندان، قاین، فردوس و طبس اداره ثابت تعزیرات حکومتی فعال است، افزود: دیگر شهرستان های استان نیز با شعب سیار اداره می شوند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سال گذشته ۵۶ پرونده کالا و خدمات موجودی از سال ۹۴ در تعزیرات حکومتی داشته ایم، گفت: همچنین در سال گذشته یک هزار و ۱۵۷ فقره پرونده وارده و یک هزار و ۱۷۰ فقره پرونده مختومه نیز داشته ایم.

وی با بیان اینکه عملکرد اداره تعزیرات حکومتی استان در سال گذشته در بحث کالا و خدمات ۱۰۱ درصد بوده است، عنوان کرد: سال گذشته هم چنین تعداد ۱۲۱ فقره پرونده قاچاق کالا و ارز  از سال ۹۴ در تعزیرات حکومتی موجود بوده است.

انصاری با اشاره به اینکه طی سال گذشته ۷۶۵ فقره پرونده وارده در زمینه قاچاق کالا و ارز در استان داشته ایم، بیان کرد: همچنین ۷۶۰ فقره پرونده در زمینه قاچاق کالا و ارز در تعزیرات حکومتی مختومه شد.

وی با بیان اینکه مبلغ ۲۹۶ میلیارد و ۸۶۲ میلیون ریال محکومیت در حوزه قاچاق کالا و ارز داشته ایم، افزود: در سال گذشته ۲۴۲ فقره پرونده وارده و ۲۵۱ فقره پرونده مختومه در بخش بهداشت و درمان نیز داشته ایم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در مجموع دو هزار و ۱۶۴ فقره پرونده وارده به تعزیرات حکومتی در سال گذشته داشته ایم، گفت: دو هزار و ۱۸۱ فقره پرونده نیز مختومه و ۱۷۳ پرونده نیز باقی مانده است.

بیشترین پرونده ها مربوط به تخلفات کالا و خدمات

وی ادامه داد: در مجموع بیش از ۲۹۹ میلیارد و ۶۷۰ میلیون ریال محکومیت تخلفات در سه بخش کالا و خدمات، قاچاق کالا و ارز و بهداشت، دارو و درمان در سال ۹۵ بوده است.

انصاری با بیان اینکه بر اساس فراوانی تخلفات کالا و خدمات با یک هزار و ۱۵۷ پرونده در رتبه اول قرار دارد، عنوان کرد: بیشترین پرونده های وارده در این بخش با ۳۴۵ فقره مربوط مرکز استان بوده است.

وی با اشاره به اینکه متوسط زمان رسیدگی به پرونده های وارده ۴۵ روز است، گفت: بیشترین تخلفات در بخش کالا و خدمات مربوط به البسه با ۲۰۹ تخلف بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین برنج با ۱۴۱ تخلف، سیگار با ۹۹ تخلف و پارچه با ۷۱ مورد تخلف جزء بیشترین تخلفات صورت گرفته بوده است.

وصول ۳۸ میلیارد ریال  از جرایم

وی با بیان اینکه عدم درج قیمت، گران فروشی و عدم ارائه فاکتور از پرتکرارترین تخلفات در  سال گذشته بوده است، عنوان کرد: عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی، عرضه و تایید کالای غیر بهداشتی با علم به غیر بهداشتی بودن آن و عدم رعایت مقررات بهداشت محیطی از سوی مراکز تهیه و تولید خوردنی و آشامیدنی در حوزه بهداشت، دارو و درمان از پرتکرارترین تخلفات بوده است.

انصاری ادامه داد: پرتکرارترین تخلفات در حوزه قاچاق کالا و ارز به ترتیب مربوط به مباشرت در قاچاق، عرضه کالای قاچاق و حمل و نقل کالای قاچاق بوده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته یک فقره پرونده مهم و ملی در بحث کالا و خدمات در استان داشته ایم، افزود: ۳۸ فقره پرونده مهم و ملی در بحث قاچاق کالا و ارز نیز در استان داشته ایم.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۷۶۹ مورد بازرسی نیز در سال گذشته انجام شده است، گفت: در این بازرسی ها ۵۰ واحد متخلف شناسایی شده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۳۸ میلیارد و ۳۳۶ میلیون ریال جرایم وصولی تعزیرات حکومتی در سال گذشته بوده است، عنوان کرد: ۸۵ درصد رشد وصولی جرایم را در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۹۴ داشته ایم.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار