مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی از ارائه یک میلیون و ۴۷۰ هزار رکورد خدمتی در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان طی سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۴۶۵۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶ 24 July 2017
فرزاد فیروزی ظهر یکشنبه در دیدار با نماینده مردم شهرستان های بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: درمان تامین اجتماعی طی یک سال گذشه در خراسان جنوبی در نقطه ای قرار گرفته است که به هیچ وجه قابل مقایسه با سال های گذشته نیست.
 
وی با بیان اینکه مجموع عملکرد آماری بخش درمان تامین اجتماعی استان طی سال گذشته سه میلیون و ۸۰۰ هزار رکورد خدمتی بوده است، افزود: از مجموع خدمات دو میلیون و ۳۰۰ هزار رکورد مربوط به خرید خدمت و درمان در بخش غیرمستقیم بوده است.
 
مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی ادامه داد: یک میلیون و ۴۷۰ هزار رکورد نیز در مراکز درمانی ملکی تأمین اجتماعی به اختیار بیمه شدگان قرار گرفته است.
 
وی با اشاره به اینکه ۶۵ درصد از کل خدمات در دو مرکز شهرستان بیرجند ارائه شده است، گفت: ۴۹ درصد از این خدمات مربوط به بیمارستان شهید رحیمی و ۱۶ درصد مربوط به بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) بوده است.
 
فیروزی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ مشکلی از بابت تجهیزات در استان وجود ندارد، عنوان کرد: سال گذشته ۳۰ میلیارد تومان اعتبار جهت تجهیزات پزشکی بیمارستان حضرت ابوالفضل (ع) بیرجند هزینه شده است.
 
وی با اشاره به اینکه برنامه هتلینگ در مراکز بستری استان فراهم شده است، افزود: استان خراسان جنوبی در حال حاضر به لحاظ نسبت جمعیت و تخت بیمارستانی رتبه اول را در کشور دارد.
 
مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه سال گذشته ۳۵۰ نفر نیروی انسانی در مراکز تامین اجتماعی استان جذب شدند، گفت: حذف نسخ و اوراق دفترچه یکی از مهم ترین اقدامات تامین اجتماعی بوده است.
 
وی با اشاره به کلنگ زنی پروژه ۲.۵ هکتاری مجتمع همایش، آموزشی و رفاهی بیمارستان میلاد در آینده نزدیک، اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم در آینده ای نزدیک دستگاه ام آر آی را نیز در مرکز تامین اجتماعی استان داشته باشیم.
 
طرح تحول سلامت نیازمند اصلاحات است
 
فیروزی با بیان اینکه حدود ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه فیزیکی و تجهیزاتی در مراکز تامین اجتماعی استان هزینه شده است، گفت: تجهیزات موجود به دلیل نبود پزشکان متخصص در استان بلا استفاده مانده است.
 
حجت الاسلام محمدباقر عبادی، نماینده مردم شهرستان های بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی نیز در این دیدار اظهار کرد: تامین اجتماعی روز به روز در حال پیشرفت است و اقدامات نو و جدیدی را ارئه می دهد.
 
وی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی از لحاظ درمانی جایگاه و پیشرفت قابل توجهی را نسبت به گذشته داشته است، افزود: تامین اجتماعی در بحث طرح تحول نظام سلامت دچار چالش شده است لذا این طرح با تمام خوبی ها نیاز به مطالعات و اصلاحات دارد.
 
نماینده مردم شهرستان های بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تامین اجتماعی موجب آرامش خاطر مردم است، گفت: حذف نسخ و اوراق دفترچه ها نیز عاملی در جهت پیشرفت روز افزون این سازمان به شمار می آید.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار