مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از برگزاری ویزه برنامه های دهه کرامت و سالروز بزرگداشت امامزادگان در ۱۱ بقعه متبرکه استان خبر داد.
کد خبر: ۴۶۶۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۷ 25 July 2017
حجت اسلام منصور هاشمی با بیان اینکه پنجم ذی القعده به مناسبت روز بزرگداشت امامزادگان نامگذاری شده است، اظهارکرد: در این روز و در دهه کرامت ویژه برنامه هایی در شهرستان های استان با مرکزیت امامزادگان در نظر گرفته شده است.

 وی با اشاره به اینکه دهه کرامت دهه ارزش گذاری به مقام ائمه اطهار(ع) است، بیان کرد: دهه کرامت فرصتی جهت کسب معرفت دینی در جامعه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه دهه کرامت فرصتی برای تبلیغ و تبیین سبک زندگی رضوی است، گفت: باید  از فرصت هایی که داریم در جهت تبلیغ صحیح و اثرگذار سبک زندگی اسلامی استفاده کنیم.

 وی با اشاره به اینکه لازمه وجود کرامت نفس، تعلیم وترببت دینی است، ادامه داد: دهه کرامت فرصتی مغتنم جهت کسب معرفت دینی در جامعه است.

 وی بر ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) در سطح جامعه تاکید کرد و افزود: امامزادگان و بقاع متبرکه بهترین مکان برای تقویت معنویت در سطح جامعه هستند که باید از ظرفیت های معنوی و دینی در این اماکن بهره ببریم.

حجت الاسلام هاشمی افزود: در این راستا ویژه برنامه های گرامیداشت دهه کرامت و سالروز بزرگداشت امامزادگان در ۱۱ بقعه متبرکه استان برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی  گفت: اهدای جهزیه به نو عروسان ، تجلیل از هیئت امنا و خادمین امامزادگان، برگزاری جشنواره های شعر، نقاشی، خاطره گویی،  اجرای برنامه های تواشیح و گروه سرود از جمله برنامه های پیش بینی شده در بقاع متبرکه خواهد بود.

حجت الاسلام هاشمی بیان کرد: ویژه برنامه ها در امامزادگان باقریه بیرجند، امامزادگان سلطان محمد و ابراهیم فردوس، زید بن موسی (ع) در قاین، امام زاده علی (ع) طبس، سید الحسین (ع) نهبندان، سلطان کریمشاه(ع) سرایان، امام زاده سیدحامد علوی سربیشه، بی بی نجمه خاتون بشرویه، امام زاده داوود (ع) زیرکوه، امام زاده عبدالله (ع) خضری و  سید سلیمان علی (ع) در خوسف برگزار می شود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار