مدیر جهاد کشاورزی سرایان گفت: در حال حاضر دو هزار و ۵۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی سرایان زیر کشت زعفران قرار دارد.
کد خبر: ۴۶۷۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۵ 26 July 2017
موسی سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار با بیان اینکه سالانه بالغ بر ۱۰ تن زعفران از مزارع کشاورزی این شهرستان برداشت می شود، اظهار داشت:  شهرستان زعفران از نظر تولید زعفران در رتبه دوم استان قرار دارد.

وی به پدیده قاچاق پیاز زعفران و اثرات آن بر اشتغال شهرستان اشاره کرد و گفت: زعفران یک محصول استراتژیک بوده که برای تداوم کشت و توسعه زعفان باید صادرات پیاز زعفران و خروج آن از شهرستان ممنوع و با مجوز جهاد کشاورزی انجام شود.

مدیر جهاد کشاورزی سرایان با بیان اینکه اشتغال این محصول همانند هیچ محصولی دیگری نیست، عنوان داشت: در زمان برداشت زعفران حدود ۳۰ روز برای کشاورزان شغل ایجاد می شود و علاوه بر این کاشت این محصول بهره وری بالایی برای آن ها به دنبال خواهد داشت.

سلیمانی اضافه کرد: زعفران یکی از محصولاتی بوده که می تواند در شرایط خشکسالی با نیاز آبی کمتر نسبت به سایر محصولات کاشت شود از این رو کشت این محصول در اشتغال منطقه نقش بسزایی دارد.

وی با اشاره به اینکه صادرات پیاز زعفران به استان های دیگر می تواند تا حدودی اشتغال منطقه را تحت تاثیر قرار دهد، عنوان داشت: علاوه بر این قاچاق پیاز زعفران به کشورهای دیگر از جمله افغانستان  طی سال های گذشته سبب شده که جایگاه زعفران کشور تحت تاثیر قرار دهد از این رو باید با آن مقابله شود.

سلیمانی ادامه داد: خروج پیاز زعفران از شهرستان فقر و بیکاری برای شهرستان و استان به دنبال خواد داشت.

وی بیان داشت: از طرف دیگر با توجه به خشکسالی های چندین ساله امکان توسعه مزارع کشاورزان وجود نداشته و فروش پیاز می تواند منبع درآمدی برای آن ها باشد به همین دلیل خروج پیاز آن باید با مجوز جهاد کشاورزی انجام شود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار